Mor Enric Orti i Brasó

Aquest dijuos ha mort l’Enric Orti a la edat de 81 anys.

Membre de la Junta de Niu d’Art Poètic de Parets. El funeral ha tingut lloc avui divendres 19 de juliol, a les 11,30 h , a l’església de Sant Esteve de Parets.

“Si no canvieu i us feu com els infants, no entrareu pas al Regne del Cel.” (Mateu XVIII,2-3)

El nostre amic i company del Niu d’Art Poètic, amb  naturalitat i senzillesa,  qualitats comunes del seu obrar, ens ha recitat el seu poema i regalat la seva obra d’art, el testimoni de la seva vida.

Davant dels nostres ulls, la seva mirada continua amb la mateixa intensitat de la veritat, i l’encaixada de la seva mà continua trametent el caliu de la seva amistat.

Infant en la grandesa als ulls de Déu, infant en l’amabilitat i la senzillesa d’un generós tracte humà.

Nosaltres, Enric, no et diem adéu, et diem fins sempre.

Nosaltres seguint el teu exemple som treballadors de l’amor, peró tu ja ets l’amor.

Nosaltres continuem investigant la veritat, però tu ja ets veritat.

Nosaltres, continuem tenint fe en l’altra vida, però tu ja ets l’altra vida.

Mentre hem caminat junts has estat un model d’humilitat, senzillesa, honestedat, model que has empeltat en les nostres vides.

El recital del poema de la teva vida, acompanyat per la música del teu cor ens ha deixat un estel lluminós que en cada fita del nostre caminar hi endevinarem unes mans que ens acondueixen, una veu que ens aconsella i una mirada que encén les lluminàries del nostre trajecte.

Enric, tu estàs amb nosaltres i en tindrem sempre al nostre costat en els recitals, en els concursos poètics, en les vetllades dels rapsodes, en les tertúlies literàries i alló que és més important en els nostres cors.

Quan recitaves, enamoraves, quan aconsellaves, obries portes de la nostra vida, quan organitzaves un fi de festa, tu eres la festa.

Enric, els teus companys del Niu d’art, t’estimen.