Niu d’Art Poètic de Parets del Vallès renova el seu compromís amb el Voluntariat per la llengua

L’associació, dedicada la difusió de la literatura catalana, organitza trobades poètiques mensuals
El Centre de Normalització Lingüística del Vallès Oriental, a través de l’Oficina de Català de Parets, ha signat la renovació de l’acord de col•laboració amb Niu d’Art Poètic per promoure el Voluntariat per la llengua al municipi.
L’entitat es dedica a la promoció de la literatura catalana, amb una dedicació especial a la poesia. Cada any, organitzen diverses activitats: trobades literàries amb diferents escriptors, tertúlies, recitals, concursos i festivals de poesia… Un dels seus objectius és promoure la poesia a les escoles.
És entitat col•laboradora des de l’any 2009. Va participar en la cloenda del Voluntariat per la llengua i dels cursos de català 2012-2013 amb un petit recital poètic a càrrec de membres de l’entitat.
Voluntariat per la llengua és un programa per practicar català a través de la conversa. Es basa en la creació de parelles lingüístiques formades per un voluntari, que parla català fluidament, i un aprenent, que en té coneixements bàsics i vol adquirir fluïdesa.
El programa va néixer l’any 2003 i ja hi han passat, fins ara, gairebé 80.000 parelles. És un programa reconegut per la Unió Europa i adoptat a l’Aran, Perpinyà, Andorra, el País Valencià, les Illes Balears i, també, a Bolzano (Itàlia), Flandes (Bèlgica). D’entitats col•laboradores, n’hi ha unes 700 a tot Catalunya.