28 de febrer trobada poètrica dedicada a Jaume Carreras i Carreras

28 febrer 2016

Jaume Carreras i Carreras
Nascut el 9 de marc, de 1908 a Parets, fill de Joan Carreras Montpart i Josefa Carreras Capella.
Va ser un artista polifacétic: poeta, escriptor, pintor i orador de formació autodidacta. També era un gran aficionat a la fotografia, art del qual en va ser un dels capdavanters al nostre poble, i un excel•lent humorista. Era un enamorat deis racons típics de Parets, coin les masies, paisatges i altres indrets que va plasmar en els seus quadres. Alguns d’aquests quadres, malmesos pel temps, han pogur ser restaurats grácies a un altre artista local, Josep Ribas. La seva faceta de dibuixant es pot apreciar en els acudits que penjava al diari mural “L’Albada”.
Solter i veí del carrer Antoni Feliu, va escriure poemes tota la seva vida. Acostumava a explotar les seves facultats d’orador i feia discursos per Reis i amb motiu de diversos esdeveniments socials, com ara el cinquantenari del futbol. Ho feia per iniciativa própia peró a vegades també li ho demanava l’Ajuntament. Allá on fos, li agradava “posar-se dins del pot”, com deja ell mateix.
Havia fet de contramestre a Sant Celoni, a Mollet i a la indústria Linera de Parets, on apreciaven la seva feina i els seus coneixements. També havia dissenyat diversos decorats per a les funcions teatrals del Centre Parroquial, als anys 50 i 60, així com les capelles que s’instal•laven als carrers per Corpus i Fátima. Persona de grans qualitats humanes i amic de tothom, jaume Carreras va morir el febrer de 1980.